Efter år med swipe-dating er mange singler blevet trætte af datingapps. At forsøge at score mænd i byen med sløret blik og mumlen er heller ikke altid så heldigt. Så hvad gør man så?
Man prøver lykken i supermarkedet, selvfølgelig!
Kan du huske dengang 7-eleven lavede single-kopper, i håbet om at det ville hjælpe singler med at mødes i butikken?
Der er vist ikke rigtig nogen, der ved, hvor godt det virkede.
Men nu har en ny indkøbs-datingtrend taget fart på de sociale medier. I hvert fald i Spanien, hvis vi skal tro New York Post.
Spanierne går nemlig til Mercadona-butikker, en dagligvarekæde i hele landet, og lægger bestemte fødevarer i indkøbskurven i håb om at gøre opmærksom på deres civilstatus.
Og hvad lægger de i kurven? Ananas!
Måske inspireret af swinger-verdenen.
En ananas i kurven, som ligger med bunden opad, betyder åbenbart, at du er åben for at tale med andre singler.
Ifølge spanske medier blev trenden populær, da komikeren Vivy Lin fortalte om, hvordan singler i Mercadona dater ved at lægge deres frugt på strategiske måder.
Ananas i kurven er det sikreste tegn på, at personen er single.
Den spanske influencer Ana Gildersleeve forklarer i en TikTok-video, at der findes flere regler for, hvad fødevarerne i kurven signalerer:
Hvis du søger et langvarigt forhold, er linser vejen frem – fordi de holder evigt.
Hvis du derimod er på udkig efter en kort flirt, bør du tage en salat.
Det du gør, ifølge Gildersleeve, er at lægge en ananas med bunden opad i indkøbskurven og derefter gå til vinsektionen.
Hvis du ser en person, du gerne vil møde, skal du støde let ind i deres indkøbsvogn. Så håber man, at samtalen starter derfra.
Den nye datingmetode har skabt kaos i nogle Mercadona-butikker, som i Bilbao, hvor politiet blev tilkaldt for at få styr på de håbefulde singler på indkøbstur.
Så hvis du er single og handler mellem klokken 19 og 20 om aftenen, skader det vel ikke at lægge en ananas i indkøbskurven?