Luksuriøst modebrand vil nu også sælge makeup

Foto: Demis Maryannakis/AP/Ritzau Scanpix
Nu lancerer Louis Vuitton egen makeup-serie.
I den forbindelse henter det franske luksusmodevirksomhed makeupartist Pat McGrath som kreativ leder for det hele.
Makeup-serien, som har fået navnet La Beauté Louis Vuitton, kommer først til efteråret.
Det er dog ikke første gang Louis Vuitton bevæger sig ind på skønheds-markedet. Det franske modehus har en lang historie med at udvikle toilettasker specielt udviklet til at transportere mere delikate toiletartikler som parfumer og kosmetik.
De er stadig ret populære og er desuden en mere overkommelig indgang til en bid af luksuskagen på grund af prisen.
I 1920'erne designede modehuset desuden både pudderdåser, makeupbørster og spejle.
Pietro Beccari, bestyrelsesformand og administrerende direktør hos Louis Vuitton, kalder lanceringen for et "naturligt skridt videre" for modehuset.
Dermed følger Louis Vuitton i fodsporene på konkurrenter som Chanel, Dior, Prada, Gucci og Valentino, som alle, ganske vist med vekslende held, har lanceret makeup-serier.
Makeup - og hudpleje - har længe været "mælk og brød" for de store modehuse.
De gør ikke kun mærket tilgængeligt for flere, men tager også markedsandele.
McGrath kaldes ofte for verdens mest indflydelsesrige makeup artist og har arbejdet med de største designere og modehuse, blandt andet Louis Vuitton.
Hun har sit eget makeup-mærke, Pat McGrath Labs, som hun lancerede i 2015, og som hun efter al sandsynlighed skal fortsætte med at udvikle.
McGrath er i øvrigt den eneste makeup-artist nogensinde, der er blevet udnævnt til Dame (ridder) af dronning Elizabeth i 2021.
- Efter at have arbejdet backstage ved Louis Vuittons modeshows i over 20 år, er jeg begejstret over nu at have en nøglerolle i lanceringen af La Beauté Louis Vuitton, siger McGrath i en udtalelse fra modehuset.
- Skønhedsverdenen handler om så meget mere end bare produkter, og det vi skaber her vil løfte luksuriøs skønhed til et helt nyt niveau, siger makeup-artisten.
Denne artikel blev først bragt på KK.no, der også ejes af Aller Media. Dette er en oversat og redigeret version.