
Stewardessen: Denne opførsel irriterer mig mest

Foto: Privat
At færdes i lufthavne og fly betyder, at du støder på alle mulige slags mennesker - og ingen møder flere rejsende end stewardesser og lufthavnspersonalet.
Angelica Hedlund er stewardesse hos SAS og har set det meste. Hun konstaterer, at hun har stor forståelse for, at ikke alle er lige så rejsevante som stewardesser - men at der er én ting, hun ønsker, at flere ville tænke over, før de går om bord på flyet.
- Jeg bliver aldrig direkte irriteret på nogen, for man må have forståelse for, at ikke alle er lige så rejsevante som en selv. Men jeg kan godt blive lidt irriteret på voksne mennesker, som ikke husker at gå på toilettet inde i terminalen, men skal gøre det om bord så snart vi er lettet, når vi i besætningen forsøger at komme i gang med vores service om bord, siger Angelica Hedlund og fortsætter:
- Det er også en bonus, hvis passagererne forbereder sig ved for eksempel at tage deres vandflaske og iPad ud af håndbagagen, før de kommer om bord. Så slipper de for at stå og rode med det i kabinen, samtidig med at det hjælper os med at effektivisere boarding.
Stewardessen: Det vil jeg ikke have, at passagererne bestiller
Om bord på flyet synes stewardessen generelt ikke, at noget en passager gør er irriterende, men der kan dog opstå problemer, hvis man ikke kan tale med passagererne.

- Jeg bliver næsten aldrig irriteret over noget, men måske hvis de ikke kan kommunikere på et sprog, vi forstår. Så bliver det ligesom besværligt at imødekomme deres ønsker og behov.
Hvad er det værste folk bestiller på flyet?
- Ingen bestilling er besværlig! Men hvis jeg skal sige noget, så er det hvis de bestiller noget, som er udsolgt i vognen, så man skal løbe til køkkenet for at hente det.
Denne artikel blev først bragt på femina.se. Dette er en redigeret og oversat version.
