Populært brand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet

Foto: Ritzau
Fodboldtrøjen bagerst i skabet er sjældent den, man griber efter, når det er tid til at se moderigtig ud.
Men det vil modevirksomheden ROTATE gerne ændre med deres nye kollektion af spilletrøjer til det danske, kvindelige fodboldlandshold, som kommer i aktion den 8. april, når Danmark spiller mod Italien i Herning, skriver modevirksomheden i en pressemeddelelse.
Kollektionen er skabt i samarbejde med DBU og Hummel og har til formål at understøtte toppræstationerne på banen og sende et signal om kvindelig empowerment.
– Vi håber, at partnerskabet vil inspirere en ny generation af unge kvinder til at forfølge deres drømme, stå ved deres værdier og samarbejde, siger ROTATEs Co-Creative Directors, Thora Valdimars og Jeanette Madsen.
Sættet af nye fodboldtrøjer kombinerer fodboldsportens æstetikker med et moderne design. Det består af en rød, hvid og sort spillertrøje, der hylder de danske rød-hvide farver og trækker tråde til resten af Hummels kollektioner med det ikoniske vinkelmønster.
Ud over selve spillertrøjen lancerer DBU i samarbejde med ROTATE og Hummel også en livsstilskollektion af tracksuits, half-zip sweaters og sokker.
– Vi håber, at partnerskabet vil inspirere både spillere og fans til at følge deres ambitioner med mod og selvtillid, siger hummels marketingdirektør, Morten Lund, i pressemeddelelsen.

